Lecitin Shaklee - bantu untuk kurus lebih cepat

8:14 PM ida ahmad 2 Comments

LECITIN tu apa?


Lecitin adalah supplemen yang dicadangkan dalam set kurus walaupun ia adalah sejenis lemak. Lecitin penting untuk  badan dan dihasilkan secara semulajadi dalam badan oleh hati tapi dalam kuantiti yang sangat minima. Hati bukan saja menghasilkan lecitin semulajai malah memerlukan lecitin untuk melancarkan fungsinya. Lecitin adalah komponen utama dalam membran sel kita. Kita juga boleh mengambil lecitin dari supplemen, soya dan telur. Lecitin Shaklee adalah dari soya.



[caption id="attachment_169" align="aligncenter" width="170"]Lecitin Shaklee Lecithin[/caption]


APA FUNGSI LECITIN?


Biasanya lecitin digunakan juga untuk membantu masalah daya ingatan seperti untuk dementia dan alzheimer. Selain tu, lecitin juga orang diambil untuk masalah hempedu, hati, sesetengah jenis sakit tekanan perasaan, kolestrol tinggi dan masalah ekzema. Sebab itu ada customer yang memberi feedback, masalah ekzemanya berkurangan selepas mengamalkan set kurus yang mengandungi lecitin. Ada orang menggunakan lecitin sebagai pelembab. Terbaikkk!


APA KAITAN KOLINA, FUNGSI OTAK DAN LECITIN?



Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.  Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.


PERBEZAAN LECITIN SHAKLEE


Lecitin shaklee adalah halal. Kapsulnya adalah dari bovine gelatin iaitu lembu. Lecitin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik, bukan - GMO iaitu tidak diubah secara genetik yang boleh mengakibatkan kesan buruk. Setiap 1 kapsul leicitin mengandungi 520mg lecitin soya termasuk 80mg kolina dan 48 mg inositol yang bagus untuk otak.  Lecitin yang dirembeskan oleh badan akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tidak tepu. Seperti biasa tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


Untuk mendapatkan lecitin yang terbaik untuk  pelangsingan, tekanan darah tinggi dan pemecahan lemak, sila hubungi saya untuk pembelian dan konsultasi terbaik.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Ibu anak-anak syurga,

Ida Khairani

013 4882382

2 comments:

[…] Lecitin - kadang2, ibu akan mengalami bengkak susu. - ini berlaku bila ada saluran susu yang tersumbat. - bengkak susu boleh jadi juga bila susu ibu tidak diperah sebaiknya atau payudara tidak dikosongkan. - keadaan boleh jadi lebih serius dan parah jika bengkak susu tidak diselesaikan. - lecitin membantu mengelakan bengkak susu. - selain tu, lecitin membakar lemak di saluran darah dan membantu proses menurunkan berat ibu dan menurunkan risiko sakit jantung. - so ibu yang nak kurus cepat, sila top up lecitin dalam set berpantang anda. […]

[…] baca kelebihan lecitin lain seperti untuk KURUS, pelembab, ekzema & untuk OTAK […]