Day Trip to Pulau Kapas

9:10 AM ida ahmad 1 Comments

Gambar ada dalam facebook-Ida Khairani. Upload terus dari phone. Lembab sikit nak transfer ke lappy and blog. Anyway, Pulau Kapas best. Nak kata sangat best.. boleh bagi 3 setengah star la. Sebab pernah pegi Pulau Gaya ka apa ek dekat Kota Kinabalu tu. Lagi heaven dan ada tempat sourvenier sikit(walaupun aku tak beli apa). Pulau Kapas ada few tempat jeti so tempat yang boat aku drop tu, tak ada apa utk shopping. So memang menghabiskan masa bermain pasir dan snorkeling sahaja.

Return Boat Tranfer untuk seorang ke Pulau Kapas, RM40. Kalau nak pergi tempat snorkeling lain maksudnya di bahagian belah pulau yang lain, RM20 dengan snorkeling gear sekali. Jadi, kami naik boat dari Marang 11.30am terus ke snorkeling area. Pukul 2pm ke tempat yang ada chalet dan jetty. Ingat nak ushar2 t-shirt Pulau Kapas, tapi tak ada. Ada chalet dan restoran sahaja.

Pukul 5pm, kitorang dah naik boat balik. Nazhan main non-stop. Adik ada tidur dari pukul 2pm- sampai pkl berapa tah.. Errmm..arini aku ada di Kuala Terengganu balik. Hotel lain dari last week. Nanti aku sambung cita. Nak turun breakfast free jap.

1 comments:

wah.. ida dah sampai dah pulau kapas. K.huda yg asal org t'ganu pon belom sampai.. hihi