Berbaloi tak menginap di Hotel Avallion, Port Dickson

1:45 PM ida ahmad 0 Comments

Kalau pergi bercuti di Port Dickson, ramai juga yang search untuk private pool. Private pool boleh pilih ke Hotel Grand Lexis atau Lexis. Di Hotel Avallion ni, tak ada private pool, private bath tub dan balkoni ja. Hehe. Yang bestnya, Hotel Avallion ada chalet atas air. Selain tu, ada petting zoo juga.
Memang exercise berjalan aja

Ready to go to swimming pool

Ada Petting Zoo, ngam-ngam lepas berendam 
Petting Zoo percuma ja masuk tapi kena check jadual juga. Perjalanan untuk ke bilik agak jauh kalau ada yang sakit kaki. Kami tak nampak buggy car dok masuk keluar hantar guest. Kami pun jalan dan angkut sendiri ja beg-beg sebab masa kami pi agak ramai orang dan ia tidaklah mudah. Ada tangga- tangga pendek yang kena angkat beg troli dan stroller yang kurang family friendly.


Private Bath Tub.. Jaga2 orang boleh skoding juga tau.

Layan juga !
Pengalaman di Hotel Avallion ni bolehlah. Ada part yang super best dan yang biasa2 ja. Swimming pool memang best. Swimming pool kanak-kanak ada slide. Nuh Iman pun boleh naik dengan ditemani ibu dan tak takut langsung. Ibu pun ada chance rasa naik slide. Kakaka !!!

Iman memang tak boleh resist ice cream.

Makanan pula, breakfast walaupun ulang2 menu sama masih ok dan Alhamdulillah. Ada kawan yang order room servise kata tak sedap. Hehe.. Kami agak malas nak cari makan waktu malam so lunch di luar dan tapau siap2 kundapan untuk makan.


Bila air pasang

Suasana bila air surut.. Boleh nampak juga kapal terbang take off. PD dekat ja dengan KLIA

Still looking forward to stay at this hotel.

Ida Khairani

www.ceriterakami.blogspot.com
www.mysupervitamins.com
www.sarawakauthentc.blogspot.com

0 comments: