Pil Shaklee Multivitamin Vitalea

7:12 PM ida ahmad 1 Comments

Jawab soalan cepu emas berikut.. Adakah anda sering mengantuk dan penat gila selepas pulang dari kerja? Adakah anda yakin anda makan dengan lengkap dan cukup semasa makan tengah hari atau malam? Adakah anda terfikir, kenapa anda senang pening atau jatuh sakit dan MC berbanding rakan yang lain? Adakah anda seorang ibu yang penat menjaga rumah tangga dan anak-anak? Adakah anda menyusukan anak tapi khuatir akan kesihatan diri dan bayi yang sedang menyusu badan?

penat

Kalau nak tahu, anda bukan seorang. Ramai lagi yang mengalami masalah serupa dan saya juga salah seorang darinya. Jadi, saya terfikir apa yang boleh saya buat supaya rumah tangga saya tidak terabai, anak-anak saya tak selalu kena marah, saya maintain ceria dan tenang. Tujuan kita kerja adalah untuk hidup dengan lebih sempurna. Oleh itu, kehidupan selepas pulang bekerja haruslah selari dengan tujuan kita bekerja, iaitu untuk hidup lebih tenang dan bahagia. Bagaimana nak capai kalau otak dan badan penat tahap maksima?



Tahu tak, kemungkinan makanan seharian kita sahaja tidak memadai. Kita mungkin perlukan multivitamin yang bermutu yang boleh melengkapkan lopong-lopong kosong yang gagal kita dapat menu harian. Sehingga hari ini mesti anda pernah dengar Shaklee dan rangkaian produk yang banyak dan bermutu. Jadi dari mana nak mula? Jika anda seorang yang liat nak telan pil banyak2, mulakan dahulu dengan yang paling asas, optimum namun lengkap dan terbukti dapat membantu anda!


Saya cadangkan Vitalea, multivitamin Shaklee ! Antara manfaat dan kebaikan utama vitalea adalah




  •  Vitalea ni merupakan multivitamin Shaklee. Dalam vitalea adalah vit d,e,c, asid folik, vitamin b1, b2, b3, b6, b12, biotin, b5, kalsium, fosforus, iodin, zat besi, magnesium, copper dan zink.



  • Jika kita flat, penat dan tak larat, vitalea yang mengandungi rangkaian vitamin b membantu menjadi tenaga. Hasilnya kita lebih cegas, mental lebih kuat. Kesannya memori lebih kuat dan kita mudah fokus terhadap kerja dan pelajaran.



  • Kadang- kadang, diet kita ni kurang vitamin sebab makan sayur layu atau tak makan sayur langsung. Makanan pulak overcook hingga zat semakin berkurangan. Akibatnya makan banyak pun tapi mudah dapat sakit, darah tak cukup, kena pulak anemia. Jadi, vitalea ni bantu cover kekurangan vitamin dan mineral ni la.



  • Bantu sistem produktif  .. penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

vitamin anak mealshakes

  • Bantu metabolisme.. saya suka ni tau. Ada orang makan banyak tapi slim ja kan sebab kadar metabolisme dia tinggi. Macam saya, memang kena boost kadar metabolisme. Supaya apa yang dimakan dijana menjadi tenaga. Dan yang bestnya Vitalea dapat membantu! Yippie!! Barulah ibu cergas ;)



  • Vitamin ni umpama makanan sel. Bila dah cukup vitamin, sel pun kuat dan powerlah. Vitalea bantu sediakan asas nutrisi yang menyumbang pada sel terus hidup, pertumbuhan sel baru, galakkan proses pembesaran dan pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon. Sebab makanan sel telah kita lengkapkan dengan pengambilan VITALEA !



  • Dalam masa sama, kita dan bantu lindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati juga jika kita jaga pemakanan dengan tambahan vitalea pelengkap.


Sudah bersedia untuk amalkan multivitamin terunggul Shaklee sejak 1915 !


harga_vitalea_shaklee_ida


Tip dan petua nak makan vitalea supaya berkesan, senang nak telan dan 



  • makan vitalea dengan air oren atau air ribena supaya zat besi lebih mudah diserap kerana air ini tinggi vitamin c

  • makan vitalea dengan air sejuk bagi yang susah nak telan pil agak besar

  • ambil selepas makan yang lengkap kerana ada orang yang rasa loya2 jika ambil dengan makanan ringan2

  • ambil 2 biji bagi yang alami low bp, rendah hemoglobin kerana mengandungi cukup zat besi yang bantu membina hemoglobin

  • jadual vitalea adalah fleksibel bagi orang yang memang fleksibel



Pantang larang Vitalea


→ tak sesuai untuk pesakit thalasemia kerana mengandungi zat besi

→ mengandungi alfalfa. Orang yang alergik alfalfa dan pesakit auto imun perlu mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.


Info Vitalea


√ Sebotol Vitalea mengandungi 120 biji multivitamin.

√ Jadi, boleh tahan 2 bulan jika mengambil 2 biji sehari atau bertahan selama 4 bulan jika ambil 1 biji sehari dan berbulan-bulan kalau asyik terbabas makan :D. Hehe

√ Harga sebotol vitala adalah RM88.75. Kalau anda bijak, join ahli dan dapatkan harga ahli yang jauh lebih murah. Yuran keahlian adalah rm65 sepanjang hayat. Lepas tu, boleh juga dapatkan dari saya di Bandar Bukit Raja, Setia Alam atau Shah Alam. Pihak Shaklee dan saya juga membuat penghantaran melalui courier ke seluruh Malaysia dan free postage jika anda membeli pada harga retail kami walau di mana anda berada.



cars order shaklee Email admin untuk pertanyaan Cara mudah jadi ahli shaklee





Bertindak sekarang untuk hidup yang lebih sihat. Hargailah pemberian Allah ini.



Ibu anak-anak syurga,

Ida Khairani 013 488 2382

1 comments:

[…] yang saya amalkan adalah B Complex, Vitalea dan Vitamin C untuk kecergasan dan ketenangan juga mencukupkan kekurangan nutrisi badan. Di samping […]