Meal shakes untuk picky eater

8:55 AM ida ahmad 2 Comments

Sejak lebih sebulan ni, selera makan Nazhan dah bertambah. Sukanya hati ibu. Bolehlah ibu diet.. Haha!! Tak ada kaitankan.. Ohhh sangat ada kaitannya. Since anak-anak masih kecil dan sangat kurang makan dan masih nak disuap kerana kalau makan sendiri, pakai tak makanlah, so ibu selalu ambil sepinggan ja nasi dan share. Selalunya lunch time, kami makan luar or ibu tapau home made food ke sekolah. Kami akan makan di sana sebelum pulang. Sebab di sana ada kolam ikan dan tempat untuk santai.



Kolam ikan tempat makan dan bermain

Anak-anak pun suka. Kalau makan di rumah, khuatir on the way tertidur so lunch lambat. Kalau tak tertidur pun, lebih menjimatkan masa lunch time di luar. So, bila balik boleh focus untuk benda lain.
Ok, since dah kongsi makan tu tapi anak-anak tak makan portion yang sepatutnya dan makan dengan slow, akibatnya ibu yang makan teerrrlebiihhh..

Sweet kids


Ish..ish.. ni kot antara punca berat ibu yang bertambah sejak Nazhan sekolah. Jadi, bila Nazhan dan Iris berselera nak makan, ibu akan stop awal. Takut nanti makanan tak cukup. Hehe..tak la lapar pun kalau ibu makan sikit. Sebelum ni memang ibu makan secara berleluasa.. Tak patut..tak patut..

Meal Shakes Shaklee


Ok selepas Nazhan konsisten mengambil Meal Shakles Shaklee ni, ibu dapati selera Nazhan bertambah dan konsisten. Sangat gembira ok. Makanankan sangat penting untuk perkembangan fizikal dan mental. Meal Shakes ni pula, sangat lengkap dengan vitamin, mineral termasuk kalsium, asid amino, serat dan protein. Lysine pun ada.

Kalau dulu, nak suap tutup mulut terus atau cakap 'No' 'No' 'No' siap dengan jari lagi. Kalau nak makan pula, macam-macam dia filter. Sekarang ni, kalau suap dengan sayur pun dia makan. Bestnya..sejuk perut ibu mengandung tengok dok kunyah dan telan habis tu.


Hopefully, bertambah baiklah pertumbuhan badannya. Teringin sangat nak bagi Omega Guard, fish oil Shaklee yang terkenal dengan DHA untuk perkembangan otak. Best tengok budak lain selamba ja kunyah. Suka pula diorang dengan bau ikan tu. Sejak Nazhan berselera makan ni, belum try balik lagi. Dulu ada try, tapi dia sangat la tak suka walaupun diberi dalam picagari dan terus minum air. Huhu. Adik yang suka makan pun, luak balik. Mak dia ja suka sebab boleh pecahkan lemak dan baik untuk jantung dan otak. Nak la juga share kebaikkannya dengan anak-anakkan. Kata mak jual Shaklee.. Haha!!

All right, go for it Nazhan! That's a lot of catch up to do!

More info on mealshakes yang best ni


Ida Khairani

www.ceriterakami.blogspot.com
www.mysupervitamins.com
www.sarawakauthentc.blogspot.com

2 comments:

atulhani said...

irish pun sama ker dah berselera makan.. best kan tengok budak2 suka makan.. alaa rindu la kat irish yang comeeeeelllll tuuuu

ida ahmad said...

Atul, jemput la ida ke rumah mak metua tu lagi bila atul ada cuti. Haha!!