Shaklee Convention 2014 Long Beach, California naikkan nama Malaysia

3:00 PM ida ahmad 1 Comments

Pertama kali jejakkan kaki ke International Convention Shaklee dan rasa sangat berbangga. Feeling dia lain. Sebelum ni berprasangka mesti borrriinngg & awkward. Namun hakikatnya sangat berbeza! Oleh kerana deligasi Malaysia sangat besar, kami memang 'sesuatu'. Confident level tinggi dan kami dihormati & sering ditegur mesra. Ini tak lain dan tak bukan sebab penangan market Malaysia yang meningkat sebanyak 300%. Leader saya, Kak Ann dan Kak Cery turut dijadikan bahan cerita CEO Shaklee, Roger Barnett ketika berucap di atas pentas International Conference Shaklee yang bertempat di Long Beach Conference Centre, L.A



IMG_4078.jpg

Kami berada di LA selama seminggu. 2 hari saja kami join conference sebab hari lain kami p jalan-jalan LA. Hari pertama kami join adalah hari pembukaan dan hari akhir di mana kebanyakkan award diberikan. Saya turut 2x naik turun pentas antarabangsa tersebut!



IMG_4079.JPG

Ok, saya teruja sangat nak share apa yang saya feel di sana.

Masa first day ni, ada beberapa presenter yang terdiri dari top management Shaklee. Yang saya sangat rasa perbezaan presentation mereka ni, mereka akan mula dengan kisah keluarga sendiri. Cerita pasal anak-anak.. Diorang adalah family man. Jarangkan kita nak dengar kisah keluarga dan anak-anak, bila bos kita berucap. Di Shaklee, keluarga comes first. Sebab itu mereka dan kami happy dan nak orang lain juga happy dan enjoy semasa bekerja. Biar duit yang jadi hamba kita, bukan kita yang jadi hamba duit.



Spencer<br/>Barneet shaklee

Kami turut dihidangkan dengan petikan gitar dari anak CEO Shaklee, Spencer Barneet yang namanya terlekat di bilik CEO bukan nama bapaknya. How cool is that !


br />
IMG_2889.JPG

Gambar atas ni namanya Tasha Starr. Beliau adalah new Master Coordinator Shaklee. Nampak transformation yang beliau perolehi?. Selepas tersedar tentang lifestyle yang tidak sihat serta obese, mereka suami isteri gigih lakukan perubahan dengan Shaklee. Transformation mereka ternyata disedari oleh jiran dan penduduk di kawasan town mereka dan telah menjadikan Shaklee suatu fenomena. Mereka bukan menjual sahaja, tetapi paling penting membantu lebih ramai utk jalani cara hidup sihat yang mereka sendiri jalani! Hebatkan transformation Tasha Starr. Dah la sihat, slim... Cantik pulak tu!

Selain tu, kami diperkenalkan dengan produk baru, MindWork. Awesome gilaaa!!! Memang sangat teruja nak cuba! Sebab memang untuk saya yg asyik pelupa dan kurang fokus ni! Sayangnya mesti ambil masa setahun dua lagi sebelum nak masuk Malaysia.


Testimonial shaklee

Best gila baca testimonial MindWorks! Ini semua antara testimonial orang terawal yang shaklee bagi cuba MindWorks sebelum officially launch!

Banyak sangat pengisian di hari pertama convention shaklee. Saya terkesan dan insyaAllah akan ambil sebagai impak positif darinya. Korang macam mana pula?


Ida Khairani
Ibu anak-anak syurga,
Shaklee Independent Distributor
846056
013 488 2382

1 comments:

[…] prinsip ni. Bagi yang tak tahu, saya dan rakan-rakan Shaklee mendapat hadiah istimewa percutian ke US iaitu Los Angeles dan San Fransisco sebanyak 11 hari. Di sana, ibu-ibu menyusu tak semua yang mengepam susu untuk bekalan bawa balik […]