6 Tip hamil cepat dan fungsi GLA untuk kesuburan

9:54 AM ida ahmad 0 Comments

Assalamualaikum .. :) GLA adalah singkatan untuk gamma linolenik asid. GLA terdapat dari pelbagai sumber dan yang glamurnya dari minyak biji benih evening primose, borage dan black currant. GLA atau gamma linolenik asid ni adalah asid lemak omega 6 dan asid lemak omega 6 GLA ni banyak faedah kesihatannya. GLA Complex Shaklee  dari sumber borage oil membantu dalam meningkatkan kesuburan dan peluang untuk hamil, mencantikkan kulit, mengecutkan cyst, mengurangkan masalah jerawat dan jeragat serta mengurangkan simptom PMS, arthritis dan kencing manis.





Bagaimana GLA membantu kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil?




Kebanyakkan pasangan yang belum mempunyai zuriat dan mengalami masalah kesuburan adalah berpunca dari ketidak stabilan hormon. Terdapat pelbagai lagi kemungkinan lain. GLA membantu menstabilkan hormon. Jika wanita yang mengambilnya dan mengalami kecelaruan kitaran haid, GLA membantu menyusun atur kitaran haid wanita. Untuk memudahkan merancang kehamilan, kitaran haid yang tetap sangat penting untuk mengenal pasti waktu subur. Jadi, peluang untuk hamil lebih tinggi.



Selain itu, GLA turut mempengaruhi cecair faraj atau cervical mucus. Cecair faraj yang lebih likat membantu memanjangkan usia sperma. Cecair faraj atau serviks kelihatan seperti telur putih @ raw egg white, membantu kesuburan dengan menyediakan persekitaran yang sihat untuk sperma. Ini kerana dengan adanya cecair faraj yang sempurna, sperma lebih mudah meluncur laju dan berenang ke dalam vagina dan ke uterus seterusnya melakukan persenyawaan di tiub falopio. Jadi, keberangkalian dan peluang untuk hamil adalah lebih tinggi.







Jangan bimbang! Tidaklah semua kita perlu menitik beratkan pasal keadaan cecair faraj masing2 baru hendak melakukan persetubuhan. Ramai ja yang berjaya mendapatkan anak. Namun, ada pasangan yang mungkin perlu lebih prihatin dan mengambil tahu secara terperinci demi meningkatkan peluang mendapat anak. Ini kerana ada kemungkinan wanita tidak mempunyai cecair faraj atau keadaan cecair faraj yang terlalu kering. Ini menyukarkan pergerakan sperma. Jika cecair faraj terlampau banyak, over production, abundant, kemungkinan juga sperma sukar untuk menembusi cervix. Keadaan cecair faraj yang terlalu berasid juga tidak membantu sperma.



Jadi, apa lagi yang boleh kita buat untuk hamil cepat?


√  Minum air banyak. Ini kerana kandungan cecair faraj adalah 80-90% adalah air. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air kosong sehari. Jika suuusaaahh sangat, ada altenatif. Ramai penggemar teh hijau mendapati cecair faraj mereka bertambah. Namun, still tak ada kajian yang membuktikannya.


Nikmati jus anggur segelas setiap hari seminggu sebelum hari subur.  Jus anggur ni bersifat alkali. Persekitaran yang beralkali, lebih digemari sperma dan memudahkan pergerakannya.  Keadaan cecair faraj juga lebih nipis untuk membantu sperma menembusi cervix.



Makan sayur hijau! Selain sayur hijau, bawang, almond dan buah termasuk buah-buahan sitrus yang tinggi nilai PH atau bersifat alkali akan mempengaruhi badan kita. Jadi, secara tak langsung cecair faraj kita juga akan bersifat alkali. Dalam masa sama, limitkan intake makanan berasid seperi makanan diproses, tenusu dan daging. Bukan tak boleh makan, tapi MODERATE ! Terutama apabila mendekati waktu subur.



Makan bawang putih! Bagi wanita yang hadapi tak ada cecair serviks, makanlah bawang putih. Ajak suami juga makan. Bukan saja bawang putih bersifat antibiotik semulajadi yang membantu persekitaran faraj yang sihat, malah bawang putih turut membantu penghasilan cecair serviks. Nak order supplemen bawang putih, Shaklee ada.



√ Jangan lupa supplemen, GLA Complex Shaklee anda! Kerana badan menukarkan GLA kepada protagladins  di mana protaglandins ini meningkatkan pengeluaran cecair faraj yang sangat penting untuk persekitaran mesra sperma dan meningkatkan peluang dapat anak. Dengan persekitaran yang mesra sperma ni, kitaran hidup sperma dipanjangkan. Sekaligus meningkatkan kesuburan.



Kenal pasti waktu subur dan cuba sebaik mungkin!



[caption id="attachment_716" align="aligncenter" width="497"]keadaan-cervical-mucus Kenal pasti ciri-ciri cecair faraj @ cecair sekviks @ cervical mucus untuk kesuburan[/caption]






Lagi tip untuk hamil cepat di sini.



Selain tu, saya share juga benefit GLA yang bakal kita perolehi. Memang tak sia-sia GLA ni.. Banyak sangat kebaikan baik untuk lelaki dan perempuan.



Bagaimana GLA membantu mencantikkan kulit yang bermasalah?




Minyak borage yang berkepatan tinggi bagus dan memberi kelegaan untuk membantu masalah irritasi dan kekeringan. Individu yang ada masalah kulit seperti ekzema dan psoriasis sangat digalakkan mengambil supplemen GLA untuk membantu masalah kulit mereka.



GLA juga adalh regimen kecantikan untuk kulit wajah lebih berseri!




Bagaimana GLA membantu mengecutkan cyst?




Antara punca utama cyst boleh wujud adalah hormon yang tidak stabil. Pengambilan GLA secara konsisten membantu menstabilkan hormon seterusnya memberi kesan pengecutan cyst dengan izin Allah.




Bagaimana GLA membantu mengurangkan jerawat dan jeragat?


Dalam GLA Complex Shaklee, terdapat juga Vitamin E. GLA membantu menstabilkan hormon yang sering menjadi punca jerawat. Vitamin E pula adalah anti oksida yang bertindak melindungi kulit dari radikal bebas, antara punca jeragat. Pengambilan gabungan Vitamin E dalam GLA membantu kesihatan kulit dengan mengurangkan jerawat, mencerahkan parut jerawat dan menurunkan risiko jeragat.




Apa kandungan GLA Complex Shaklee yang berbeza dari yang lain hingga banyak faedah dan kebaikannya?


Jika banyak supplemen GLA Omega 6 lain bersumberkan Evening Primose Oil, GLA Complex Shaklee adalah bersumberkan Borage Oil. Kami memilih Borage Oil kerana kualiti dan peratusan GLA dalam Borage Oil adalah lebih tinggi.


Berapa harga GLA Complex Shaklee?


Harga retail GLA Complex adalah RM91.25.



Nantikan review dan testimonial GLA Shaklee yang membantu kesuburan  !



Ibu anak-anak syurga,

Ida Khairani

013 488 2382

cars order shaklee






Email admin untuk pertanyaan

Cara mudah jadi ahli shaklee

0 comments: