Bersaing dengan tektik pasti menang

12:17 AM ida ahmad 1 Comments

Bersaing memang mengujakan. Bila tiada cabaran atau persaingan rasa tak kick, tak feel dan kurang excitement. Namun, kita bukan sahaja boleh bersaing dengan kawan, adik beradik malah diri sendiri. Letak benchmark pencapaian lama dan push diri untuk capai target baru.



20140417-161402.jpg



Anak- anak saya sangat comel ok. Sangat suka bersaing. Nak masuk rumah pun nak masuk dulu dan jadi winner. Bila dah lambat, mula set new rule. Supaya diri tetap jadi pemenang. Ini kisah kami yang nak jadi pemenang masuk rumah. Yang Nazhan kata, 1 kaki dah menang, ibu kata 2 kaki baru menang, Iris pula guna tangan yang menang.



20140417-161530.jpg

Dalam bisnes pun, mesti kita nak menang dan berjaya. Guna macam-macam strategi & jangan stop untuk mencuba benda baru. Namun, batasannya adalah jangan melanggar rule Allah dan rule company. InsyaAllah kemenangan milik kita dan rezeki yang bakal dapat lebih berkat. Yang bestnya, kita tak set hanya seorang pemenang. Semua orang mendapat peluang dan berhak jadi pemenang! We need more winners!!!

Sebagai orang Islam kita ada senjata yang paling berguna iaitu DOA. Berusaha dengan disertai DOA dan tambah dengan amalan menjemput rezeki seperti DHUHA dan BERSEDEKAH. Itulah kunci kejayaan kami dalam bisnes Shaklee. Walaupun semakin hari semakin banyak persaingan, jalan non sense takkan kami guna. Kami sandarkan doa semoga hati kami tetap dan tidak alpa dengan ujian kesenangan dan kekayaan yang Allah beri. Bila berdoa, feel it then you get it.

Saya nak kongsikan peluang untuk menjemput rezeki dengan bersedekah ni yang saya dapat dari buku Mudahnya Menjemput Rezeki versi Mini. Semoga bermanfaat.




tektik perniagaan dan senjata orang islam : jemput rezeki dengan bersedekah

jemput rezeki dengan bersedekah



iR Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor 846056

1 comments:

Lucas said...

Thanks for writing thiss