Percutian ke Gold Coast, Morib yang sempoi

11:34 AM ida ahmad 2 Comments



2 Mac 2013


Hari ni Birthday aku yg ke 31. Oh.. Napa banyak sangat sedangkan aku masih muda remaja. Jiwa remajalah. Muka dah xberapa, begitu juga dgn body. Huhu. Kecuali ketinggian yg masih mcm budak form 2. Sadis.. tapi besday thn ni plg best la sejak jadi wife ni. Hehe..

Mlm birthday aku tu, Iris dah tidoq. So abang & Nazhan nyanyi lagu besday, bawa cup cake & card dr dlm bilik tidur. Aku dok tgk tv kat luar. Terharu & rasa best juga.. Time tu rasa aiseyman.. Aku x prepare apa2 pn kat dia.. Aku ada tanya nk beli apa dia kata nak buku. Buku2 ni haruslah beli sendiri,
Xkena dgn jiwa kang, berabuk ja.

Sabtu 2hb, aku baru nk packing brg utk ke Morib Gold Coast. Kami gerak pukul 12. Sempat singgah di GM Klang lunch dan cuci mata. Actually dah byk kali aku nak mai sebab nk cari hair clip Iris yg tinggal seketul2, xada pasangan masing2. Belilah berapa papan hair clip pun.. Lama2 habis juga. Kali ni aku beli 4 papan.. Mari kita tgk berapa lama bertahan.

Sampai Morib pkl 3pm. Ramai org tgh nk check in. Bila dapat kunci & sampai bilik, diorang tgh cuci. Biliknya boleh tahanlah.g cool la. Ikut pengalaman aku p tambun, hotelnya macam mcm hotel budget. Even
Hard Rock Hotel Penang yg bilik rm500 pun aku rasa mcm Tune hotel ja. Kekeke tapi bilik di Morib ni mmg oklah utk rate dia. Bilik besar dgn balkoni, katil besar, bilik mandi besar dgn jakuzi lagi.




Lepas solat, kami kejut Iris yg lena sejak dalam perjanalan. Steady ja dia bangun n nak terus mandi..Dah nak turun mandi. Aku pun dengan tak berapa malu, join sekaki mandi.. Bila nak insaf ni, umur dah 31 tahun.. Since semua nak terjun kolam, so kami sewa locker rm5 simpan kunci bilik & seliper. Seliper pun nak simpankan.. kekeke..






Theme park tutu pukul 7. Kami mandi dari pkl 5, lepas asaq. Puaslah.. selagi tak buang tagging tangan tu, esok boleh masuk lagi. So, esok seround lagi sebelum check out.








Malam kami google la nak dinner kat mana.. Jumpa 1 blog tu katanya 20 minit dari hotel ada tempat makan best.. aku pun dah lupa nama tempatnya..Tanjung Sepat kot..tapi dekat dengan Sepang Gold Coast n sesungguhnya perjalanan bukanlah 20 minit tetapi dekat 45 min ke sejam.. Dengan parking full and terpilih kedai yang hampeh..kami balik hotel dekat pukul 11 malam dengan makanan yg ta berapa nak sedap...half tapau sebab kesian kat anak dan aku yg kena gigit nyamuk. adeh..tragis2..




Anak2 yg dah penat seharian berjalan dan bermandi manda memang dah mengantuk gila masa tunggu makanan tapi masa on the way balik tu, kami singgah beli roti di kedai minyak terus segar bugar.. Last2 aku yg lena dulu malam tu.


3 Mac 2013



Hari ni birthday husband aku pula..Oh..aku tak ada surprise untuk dia.. Usaha aku yg terakhir untuk beli kek dan kad tak berhasil sebab tak jumpa2 kedai yg jual kad & misi yg perlu cover line dari dia..Huh Agak impossible.. Last2 masa tunggu makanan semalam, aku edit gambar kami ja guna iphone n email kat dia di ambang birthday dia. " Happy Birthay, abang, XOXO"








Breakfast hari ni included and makanan banyak sama juga dengan orangnya. Oh..kami beli pakej ni di Adudu  Website...Eh, Agoda ! Sebab last minute..Even dah lama plan, masa tu website Gold Coast sendiri dah Sold Out dan bila call reservation pun bagitau dah Sold Out. Diorang dah peruntukan untuk Agodakan.. 

Masa breakfast, panjang line and dibuat di tempat open tepi pantai.. sebab ramai sgt orang masa weekend tak muat nak berBuffet dalam restoran diorang...Best ja. Lepas makan, kami terus main pasir di pantai. Geram tengok orang main bola tampar. Rasa nak ja buat muka tak malu join sekali. Huhu.. tapi husband aku pemalu orangnya, so kesian pula nanti kalau dia malu dengan bini dia yang mcm bagus ja main volley ball. So, abaikan ja la.. 







Lepas main pasir n laut yg tak berapa sesuai nak bermandi manda tu, anak2 and husband sambung mandi di Theme Park. Aku pula naik bilik jalankan tugas hakiki seorang isteri, iron baju dan packing barang. Huhu...pukul 12 nak check out dah kan.. ..Ops..pukul 11.15 ke pukul 11.30 sempat lagi aku turun water theme park untuk rendaman terakhir. 




....tapi nasihat aku..kalau pergi weekend ni, tak perlu nak kelam kabut checkout pukul 12, sebab line nak check out berjela jela.. Aku rasa pukul 3 baru kami selamat check out kot( or awal sikit tak ingat sebenarnya).. Sempatlah budak berdua ni cari kawan dan bergambar2.






4 Mac 2013

Aku minta husband cuti sebab nak dating berdua ja half day. First time buat kerja gini. Menarik juga!!!


Lepas ni mana pula ya..maybe Kerteh or Kuantan? Aku sangat suka berjalan jalan !!!



Ida Khairani


www.ceriterakami.blogspot.com
www.mysupervitamins.com
www.sarawakauthentc.blogspot.com

2 comments:

syahida said...

macam best je gold coast morib. nak masuk dalam wishlist lah :)

Anonymous said...

alahai.. rugi tul akak.
npe tk beli pakej bday kt gold coast.
siap dpt kek + bday present + buffet dinner + bfast + waterpark tix for 2 lg tw.
rm 268 tk silap pakej dia.