Susu..please dun drop

3:00 PM ida ahmad 0 Comments

First of all, posa dah qada habis ka? Hehehe.. Saya sehari ja aritu sebab pegnantkan Iris tp tiba2 sakit perut. Alhamdulillah, dah selamat qada pun.

Ramai ibu yang bf seperti saya pasti risau tentang production susu dengan kedatangan Ramadhan tak lama lagi. Insya-Allah, penyusuan di bulan puasa mampu dilakukan tanpa masalah jika kena caranya. Salah satunya dengan menambah kalori seperti makan buah kurma di waktu malam dan sahur. Satu lagi dengan mengawal kehilangan air dalam badan dengan mengambil minuman seperti Performance Drink dari Shaklee.

Ramai yang confius antara fungsi Performamce Drink dengan Energizing Soy Protein ni. 2 minuman ini adalah tidak sama. ESP mengandungi khasiat protein yang tinggi untuk penghasilan susu ibu dengan stimulasi yang berterusanlah. Performance Drink pula untuk mengelakkan dehydration iaitu kekurangan air dalam badan. Dengan ini membolehkan kuantiti susu tidak terjejas walaupun berpuasa, insyaAllah.

Paling disyorkan amalkan kedua duanya untuk kesan yg bagus. Kalau tak ada budget, ambil Performance Drink saja pun ok jgk, lagipun ia lebih murah, cuma RM76 termasuk pos, berbanding ESP RM131 termasuk pos .

Ops, maaf. Kedua-dua produk ni tiada trial pack. Kalau nak cuba apa kata tong-tong sengan kawan2. So bolehlah pakat2 rasa and nikmati perubahannya. Lepas dah cuba and puas hati, jangan lupa order dr saya lagi!

0 comments: