Susu Ibu yang best

9:25 AM ida ahmad 0 Comments

BESTkan dapat menyusukan bayi. Actually ada hormon terbebas yg membuatkan kita gembira dan kurang stress bila kita menyusukan bayi ni. Bagi yg tidak berjaya, jangan putus asa. Teruskan berusaha kerana Allah sentiasa bersama hambaNya yang berusaha.

Ramai yang sudag berjaya, tahniah! Namun, masih terus meningkatkan usaha untuk menambahkan production dan khasiat susu masing-masing. Berbilion bilion tahniah diucapkan atas inisiatif itu. Di bawah ni, ada cerita yang ingin dikongsi dan dijadikan contoh untk kita lebih bersemangat untuk memberikan yg terbaik pada bayi kita.

~credit to along

Nurul baru mencuba set E. Katanya dia terkejut susunya menjadi kekuningan dan nampak pekat sikit. Alhamdulilah, nampaknya Nurul tak hadapi masalah untuk adapt dengan set ini. Saya agak tubuh badan Nurul dalam keadaan yang sihat dan sejahtera, jadi tak banyak yang kena ‘repair’. Berbanding beberapa ibu yang memerlukan masa untuk nampak kesan, mungkin kerana gaya hidup yang sentiasa dalam keadaan penat dan stress, menyebabkan ‘banyak kerja’ sebelum susu boost up, walaupun kekerapan mengepam tu tak berubah.


Lihatlah perbezaan susu perahan Nurul dengan teman sepejabatnya. Susu perahan Nurul yg kanan. Nampak yummilicious kan? Lebih kuning.



Yang ini pula perbezaan susu Nurul sebelum dan selepas mengambil set E. 
Kiri-sebelum,putih. Kanan-selepas, kuning berkrim.


Inilah susu ibu yang kaya dengan nutrisi. Pekat, dan menggiurkan. Insya-Allah, kepada sesiapa yang mencuba dan mengikut aturan, serta terus tekun berdoa dan bertawakal, masanya akan tiba juga untuk menjadi seperti Nurul (atau lebih lagi). Tak semua orang akan mujarab pada masa yang pantas, bergantung kepada keadaan tubuh badan kita. Ada orang yang badannya banyak sel rosak, hormon tak stabil akibat penat dan stress, mungkin memerlukan sedikit masa. Tetap, istiqamahlah, rujuk kepada orang yang mengedarkan kepada anda, sebab apa jadi begitu begini.

Ada sesetengah orang mungkin mengalami healing crisis, antara lain badan rasa penat, lesu, tapi ia adalah normal. Badan kita sedang membuang toksin dan merepair apa yang patut, menyebakan badan rasa lemah2. Saya juga pernah mengalaminya. Cara mengatasinya ialah dengan minum air dalam kuantiti yang banyak dan teruskan berdoa. Ada yang terus berhenti sebab katanya tak sesuai.

Ya memang ada jenis2 orang yang tak sesuai, terutama dengan set yang mengandungi alfalfa, iaitu mereka yang berpenyakit buah pinggang dan SLE /penyakit lupus. Orang yang ada diabetes tak sesuai mengambil soy protein atau mungkin ada orang jenis elergi dengan jenis vitamin (seperti orang yang alergi dengan sesetengah kandungan ubat)

Ini cerita Idayu pulak yang hasilnya lambat sedikit selepas menganbil Set B. Namun dia tetap konsisten dan menghubungi wakil Shaklee untuk diberi konsultansi. 2-3 minggu selepas itu Idayu telah memesan full set, tambah Soy Protin lagi2! Kagum2x. Tahniah diucapkan kerana beliau terus bersabar dan percaya dengan produk ni. Alhamdulillah, mari kita doakan kejayaan Idayu dalam misi penyusuannya.

0 comments: