Review Rumah Sewa Best di Seoul Korea

12:15 AM ida ahmad 1 Comments

Ini rumah kami masa stay di Seoul. Kami Sewa di Gongdeok lepas tak dapat nak cari rumah di Itaewon. Dekat sebulan nak fly baru gelabah. Namun, aturan Allah memang terbaik.
.
Review Rumah Penginapan Kami di Seoul, Korea

Rumah ni lagi best dan berbaloi untuk kami sekeluarga. Easy access ke subway sebab dari subway boleh terus ke level B2 apartment ni. Tak payah menapak turun naik bukit setiap kali nak jalan nak ke subway. Lagipun ada 4 line subway yang lalu stesen Gongdeok.
.
Gongdeok Stesen yang ada line J,A, 6, dan 5 tu.
Jangan lupa download apps 'Korea Subway' ke smart phone untuk mudahkan perjalanan.


Kemudahan Yang Ada di Rumah dan Tak Perlu Nak Berkongsi

- dapur
- mesin basuh
- bilik mandi
- almari baju
- peti ais
- toaster
- microwave
- periuk nasi
- wifi di rumah dan portable so tak perlu roaming boleh guna whatapps everytime.
.

Klik Play untuk Video Keadaan dalam Rumah





Memandangkan kami banyak jalan, jadi ibu dah plan jalan dan lunch di luar siang, dinner akan masak di rumah. Lagipun kesian kat anak2 sehari suntuk sampai ke malam di luar pula kalau dinner di luar. Cuma ada hari-hari yang balik awal, kami keluar dinner di Itaewon dan terus pi melawat tempat ada night view yang cantik.
.
Saja la nak share makanan yang kami bawa dari Malaysia. Hehe... Macam bawa peti ais keperluan 6 hari.

Bekalan Makanan ke Korea. Sesuai untuk Non-Backpacker Sahaja. :D

.
- Roti ( 2 buku panjang )
- Nuttela (plan ja tapi tertinggal )
- Susu anak mix siap2 dengan Mealshakes
- Biskut yang banyak utk snack masa berjalan-jalan dan kundapan di rumah
- Air kotak ( 1 sehari seorang ). Selamat bawa sebab anak tak suka susu pisang tu kecuali Iman. Ini khas untuk masa siang ja waktu jalan2. So di rumah tu sorokkan.
- Teh
- Gula
- Beras secukupnya
- Sambal Bilis Pahang
- Jem Strawbery & Mentega mini size tapau dari flight.
- Cadburry drink 3 in 1. Ok yang ni kami minum time holiday ja sebab 3 in 1 tak bagus tau.
- Spagetti
- Sos Carbonara
- Mee Segera 5 bungkus :P ( Ramen pedas pun tak pernah makan lg😂 )
.
Rasa over juga tapi Alhamdulillah anak2 cukup makan dan tak buat perangai. Cubalah bayangkan, baru ja mula perjalanan dah minta makan. Memanglah kalau bawa budak, sila bawa snacks secukupnya. Lagipun kedai banyak sangat dalam stesen subway tu. Tu yang membuka selera tu.
.
Anyway, Ida sukalah rumah kami ni. Kalau korang nak book rumah di Seoul boleh book di airbnb ikutlah kriteria dan budget masing-masing. Boleh explore dan register di link AirBnb ni.

Oh ya, rumah ni ada 1 katil dan satu sofa yang boleh tukar jadi sofa. Kami suami isteri dan 3 anak memang sesuai la.

Ida Khairani
November 2016
Autumn Adventure in Seoul Korea.

1 comments:

assalamualaikum wr wb
bismillahirrahamaninrahim..
saya sangat gembira kerana dapat menulis
dan kongsi dengan rakan melalui tempat ini,
Sebelum ini, saya seorang ahli perniagaan dalam sektor hartanah isi rumah
dan mencapai kejayaan yang luar biasa, saya sudah mempunyai kereta, rumah dan kemudahan lain,
tapi namanya ujian, saya sangat percaya pada semua orang,
sehingga satu hari saya ditipu oleh kawan saya sendiri dan membawa semua yang saya ada,
akhirnya saya berhutang kepada pelanggan saya sejumlah RM140,000 dan di bank sejumlah RM178,000
Saya sudah stress dan hampir membunuh diri. 3 anak saya masih bersekolah menengah rendah/menengah dan juga pelajar, tetapi suami saya pergi ke mana-mana dan meninggalkan saya dan anak-anaknya di tengah-tengah bil hutang yang bertimbun,
demi untuk makan setiap hari saya terpaksa menjual nasi bungkus dan kuih muih,
Di tengah-tengah crush ekonomi seperti ini saya bertemu seorang kawan
dan memberitahunya, alhamdulillah dia memberi nasihat kepada saya.
dia pernah cakap dia pun macam aku lepas masuk Program Pengeluaran Wang Ajaib Halal hidupnya kembali berjaya,
Pada mulanya saya ragu dan tidak percaya tetapi selama satu hari saya berfikir
dan lihat hasilnya serta-merta, `
Saya akhirnya turut serta, dengan segala arahan Kyai Rahmat Sanjaya saya ikut dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
alhamdulillah demi allh,
akhirnya RM600,000 yang saya minta benar-benar di tangan saya,
semua hutang saya lunasi dan selebihnya adalah untuk modal perniagaan,
kini saya kembali berjaya terima kasih Kyai Rahmat Sanjaya Saya tidak akan melupakan jasa tuan.
kalau kawan-kawan berminat, serius dan percaya, insyaAllah.
Saya telah membuktikannya kerana Allah, sila hubungi WhatsApp nombor +6282240168483 layari laman website di http://wangajaibhalal.xtgem.com