Kesan dari pengambilan Shaklee Osteometrix, Vitalea, Vitamin C, B Complex , Alfalafa dan Zinc

Saya ada dapat email kesan pengambilan Shaklee dr seorang customer bernama Liza. E-mailnya panjang dan begitu teliti, tak sampai hati nak edit. Informasinya berkenaan kesan yang dia dapat selepas ambil Shaklee bersama suami. Harap semua dapat faedah darinya. Dia ada ambil produk lain juga dan disebut dalam email ini, jadi terpaksa saya * untuk tidak ada conflic of interest. Yang pasti, hasil usahanya, beliau berjaya!

----

Saya seorang ibu yang masih menyusukan anaknya secara tanderm nursing, dan mengandung sembilan bulan. Berkerja dalam bidang pembinaan membuatkan saya sibuk dengan tugasan tugasan pejabat dan luar yang perlu dihadiri. Saya juga isteri seorang pegawai tentera yang sangat sibuk dan jarang berada di rumah. Sebab itu, banyak perkara perkara di rumah saya perlu settlekan sendiri tanpa bantuaan suami.. Sepanjang mengandungkan anak ke-2 ni.. saya betul betul penat untuk menguruskan kerja kerja oficce dan rumah, disamping menjaga anak berumur setahun 5 bulan yang sangat aktif. Tinggal pula di kuarters kerajaan tingkat tiga tanpa lift.. setiap hari turun naik mengangkut anak.. memang buat tahap kesihatan saya merudum sepanjang mengandung ni. Alhamdullilah, di bulan bulan akhir ini, suami saya kurang tugasan luar, dapatlah dia membantu saya , tapi kami sekeluarga pula kerap sakit sakit dalam sebulan ni.




Tak pasti apa punca yang membuat kami kerap demam, batuk dan selsema. Bila jumpa doktor, penyakit ni hanyalah di kategorikan biasa biasa. So, dalam mencari cara cara mencegah penyakit ini dari berlarutan suami mengesyorkan saya makan semula T** F** iaitu satu produk untuk meningkatkan imunisasi badan sebanyak 200%. Ia bukanlah ubat, vit, herba atu dadah..Ia adalah benda hidup yang meningkatkan imunisasi kita disamping merawat dan mencegah penyakit. Ia adalah satu system yang kita consume untuk mengenali penyakit dan melawan, klau kita campur dengan ubat yang dapat meratwat penyakit kita, ubat itu akan menjadi lebih berkesan dan cepat efek pada badan kita. Klau ida nak tau pasal ** ida boleh cari pasal t** f** di laman laman web. klau nak citer panjang plak.Saya pun bukan nak promote kak ida, hanya untuk informarsi klau ida nak mengenali **.




Selepas consume ** dalam 2 hari, demam say mula hilang tapi batuk dan selsema agak lambatlah sikit.. suami kata mungkin badan kita tak sihat sebab kekurangan vitamin sebab apa yang kita makan selama ni.. tak cukup nak menampung keperluaan harian kita. Betul juga katanya, cause we had a very hectic life, walaupun saya dapat berehat malam, tapi badan kerap skit sakit, suami plak kerja, sukan dan tugasan tugasan luar tak henti henti, so dia pun selalu letih dan tak bermaya je bila kat rumah, kerap juga dia demam. Susu plak dah makin kurang, sebab anak bila lepas nenen,mesti minta susu botol plak.




Kebetulan dalam memikirkan vitamin apa yang terbaik nak consume satu keluarga ni, terbaca pasal shaklee dalam forum susu ibu, ada set trial pack untuk breast feeding, pregnant and confinement.. ni sudah bagus.. 3 in 1. So, saya pun terus study laman laman web agent agent shaklee untuk dapat maklumat dan testimoni.. nampaknya set untuk lelaki pun ada.. penambah tenaga. So bila buat pengiraan antara trial pack or full pack.. memang berbaloi klau beli fullpack.. jimat banyak sangat.. lagipun nak guna suami isteri, so saya belilah osteometrix, vitalea, vit-c, b-comp,alfalafa dan zinc.. semuanya berfungsi untuk tambah tenaga, menambah susu, set sepanjang mengandung dan bersalin nanti. So kami consume shaklee dan ** sekali,kesan dia memang mengujakan. cause ** is synergy for shaklee very well. Maaf ya ida.. bukan kata shaklee aje tak bagus, tapi saya memang makan 2-2 produk ni sekali cause ** tak ada efek campuran. ** advance ni memang digunakan untuk membuat ubat yang kita ambik memberi kesan yang lebih optimum pada penyakit kita.Jadi bila saya makan shaklee dan ** sekali memang kesan dia sangat cepat pada tubuh saya. Couse 2-2 adalah produk yang bagus. Shaklee berda di pasaran selama 50tahun, manakala ** adalah produk research yang telah dikaji oleh beribu saintis selama 50 tahun.




Perubahan yang dapat saya lihat setelah penggunaan selam 2 minggu ni, Anak saya lebih suka menyusu dan minum susu lebih lama dari sebelum ni. Saya tak fully breastfeed cause tak dapat teruskan lepas 7 bulan. Tapi dia masih BF dan campur formula. Jadi saya harap, selepas bersalin ni, saya dapat sambung menyusukan ke 2- 2 anak saya sepenuhnya, dan susu saya akan cukup untuk buat stok. Bagi suami pula, dia kata kurang penat dan penyakit selsema kami juga hilang dalam masa 3-4 hari, berbanding sebelum ni mengambil masa dekat 2 minggu, batuk pun sama. Cuma saya ambik masa lama sikit untuk hilangkan batuk ni, lebih seminggu.. sebelum ni hampir sebulan baru nak lega. Badan pun dah kurang sakit sakit, Selain itu , saya berasa lebih bertenaga ntuk mengurus kerja kerja rumah dari sebelum ni. Saya tgk kulit saya juga lebih lembab dan berseri. Ini yang membuat saya teringin menambah vit -e plak nanti . Saya harap, kesihatan kami sekeluarga akan bertambah baik selepas ini, lebih lebih lagi, selepas bersalin ni, kami akan berpindah ke Kuala Lumpur.




Terima kasih untuk ida kerana bagi guna id dan memberi banyak info pasal shaklee..walaupun saya pernah consume lecithin dan herb-lax waktu kat uni dulu.. tapi saya tak tahu plak shaklee banyak lagi produk produk yang best. Maaflah klau testimoni yang saya beri tak seperti diharapkan. Alhamdullilah Allah beri ilham untuk cari vitamin terbaik ini..terbaik dari segi kebersanan dan harga.. hehe ;)

--

Terima kasih kerana berkongsi cerita dengan saya supaya saya dapat berkongsi bersama pembaca Shaklee2u. Semoga Liza sentiasa sihat dan dirahmati Allah.

Dalam pengambilan suppelemen ini tak salah kita mencuba banyak produk, kalau tidak, mana nak jumpa yang paling mujarab dan berkualiti ya tak. Jangan lupa juga value for our money. Juga, pastikan kita tidak overdose untuk jenis2 vitamin yang boleh merosakkan badan jika overdose. Teliti label Multivitamin, Vitamin Larut Lemak(A,D, E, K) atau immune booster supaya tidak berlaku overdose jika dimakan bersama . Lebih pada Daily Value tidak apa asalkan tidak overdose.

Jika anda berminat, boleh order di sini. Anda juga boleh terus ke cawangan Shaklee berdekatan anda dan menggunakan ID 846056 untuk pembelian pada harga ahli. Set2 trial pek tidak dijual dicawangan cuma online sahaja.

7 comments:

Anonymous said...

Sy pn prefer shaklee..leh x emelkn sy nama bhn ug dia consume sekali dgn shaklee tuh..radioactivegirlz@yahoo.com.
Tq sgt2..

Anonymous said...

Assalam sis.sy juga ingin tahu vitamin apa dia consume skali dgn shaklee. norafiza87@gmail.com

Azwana Shaklee said...

Salm.saya ingin.tahu ap yg dia mkn sekali dgn shaklee...emel saya ni...shaklee_001@yahoo.com

Anonymous said...

Sy ni pregnant n mkn ubat darah Tinggi n cucuk insulin n teringin Nak ambik Shaklee utk IBu mengandung tp bole ke Shaklee d mkn bersama2 ubat n utk pengetahuan sy cucuk insulin 4x sehari n Mkn ubat 3x Jd sy xtau mcmana nk Mkn Shaklee if yg ambik vitalea ESP b complex n ostematrix .. Hrp dpt membantu... Tq

Sayyid Syarifah Books said...

Assalamualaikum sis...sy dh 2hari ambik set kehamilan shaklee..pg ambl vitalea+vitaC..xsmpai 5mnt lps ambl vitamin 2 sy akn muntah2 jz kuarkn blk blk vitamin 2 tp vitamin 2 dh cair..n ptg pla sy ambl ESP..xlm lps 2 pn muntah2...napa ek..??sy ada tbaca yg 2 mmg kesan awl(healing crisis)..besa brapa lm ms d ambl utk dsesuaikn ngn bdn kta...?

Anonymous said...

Salm.saya ingin.tahu ap yg dia mkn sekali dgn shaklee...emel saya ni.... thanks.

Dina Tajuddin said...

Salm.saya ingin.tahu ap yg dia mkn sekali dgn shaklee...emel saya ni...babymanja2427@gmail.com..Thank

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails